VIP Fashion show

21:14

Chcete na vlastní oči vidět lidi, kteří hýbou českou módou? A co ty, kteří jí budou hýbat?

Klauzury, semestrální práce a jejich obhajoby, jsou na VŠUP věcí stejně veřejnou, jako maturitní zkoušky na kterékoli střední škole. je to takové to veřejné tajemství, otevřená událost na facebooku ... Ale dost zbytečných řečí. V ateliéru Liběny Rochové bylo ve středu dopoledne živo. Zatímco za dekorativním závěsem se chystaly modelky a modelové, před ním se usazovaly osobnosti, porota a novináři, zbylý prostor se plnil módychtivci, potenciálními studenty, absolventy, studenty dalších oborů.

Nemám tady po ruce tiskovou zprávu, takže je možné, že se dopustím nepřesností podle toho, co si pamatuju. Nicméně, ve své podstatě se jednalo o tři věci zabalené v jednom krásném minimalistickém balíčku.

Za prvé a pro prváky, semestrální práce na téma bílé barvy. Za druhé a pro všechny, práce na téma Tradice a nakonec, soutěž v rámci Simply for Simple.

Hned to první, co mi podlomilo kolena, byl hudební doprovod. Fascinovaně jsem pozorovala modely Barbory Procházkové, interpretaci vrapu. Sama už delší dobu uvažuju, jak využít moji sukni, a tohle bylo... prostě moc fajn. Skvěle promyšlené, velmi dobře obhájené a mému srdci blízké.
Ani romantizované Barborky Pavlíny Miklasové nebyly od věci. Připomněly mi léto, seno, práci a takovou tu vynucenou prostotu kterou najdete nejen na Valašsku, odkud autorka čerpala inspiraci, ale také na opačné straně Beskyd. (I když z toho posledního jsem byla stejně nesvá, jako pan porotce.)
Karolína Karpíšková se se svými modely inspirovanými povídkami Karolíny Světlé, i přes zjevnou nervozitu a následné nesrozumitelné mumlání, vyhoupla mezi top top věcí, které jsem poslední dobou viděla. Třikrát wow za zpracování.
Ondřej Kinský a jeho interpretace starodávných střihových řešení na pánskou módu se předešlým favoritům hravě vyrovnala. Celá problematika netvarovaného oděvu mi vrtá hlavou od té doby, co jsem se s ní poprvé setkala na stránkách folkloristické knihy...a udělat to takhle, to by mě nenapadlo a je to jednoduše skvělé. V Burdě za jeden puntík, v efektu za plný počet bodů :-)
A ve výčtu toho wow není možné vyhnout se ani Antonínu Šimonovi s další pánskou kolekcí, inspirovanou tradicí Jízdy králů. Umíte to s kostkama? A víte jak vypadá jihomoravský mužský kroj? A že i overal může být opravdu sexy? Tady najdete odpověď.

Snažila jsem se stejnou měrou pozorovat, obdivovat a fotit, ale se svým iphonem ještě nejsem zdaleka tak sehraná, jak by bylo třeba. Hezky nafocené fotky najdete třeba TADY, ty moje to nejsou :-)

No, co na to říct...přehlídka a povídání autora k ní je vždycky zajímavější, než pozorování vystaveného modelu a listování portfoliem. A já jsem moc ráda, že jsem objevila své nové oblíbence. :-)

Karolína Karpíšková


Antonín Šimon


Karolína Karpíšková
Lukáš Spilka

Ondřej Kinský

Antonín Šimon

You Might Also Like

5 komentářů

  1. S tématem článku to nemá lautr nic společnýho a nic mi po tom nejni, ale jen tak ze zvědavosti - proč máš příjmení po manželovi v mužským rodě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Své příjmení jsem si nechala proto, že si chci nechat i část své osobnosti.
      Příjmení je nepřechýlené - a) protože to jde b)protože se mi nelíbí ono přivlastnění a co se týče přechylování, místy mě opravdu irituje. Nikdy jsem ve jméně neměla -ová a ani po svatbě nepovažuju za nutné se těmito třemi písmenky přiblížit většinové české ženské populaci. Kdysi nám naše učitelka němčiny, stará čarodějnice říkala, že to jaké máme jméno silně ovlivňuje to, jací jsme - a záleží na každém malém kousku.

      ...no, a taky, teď si můžu (pokud nejednám s úřady) vybrat, kým budu. Jo je to sobecké, ale byla jsem o tomhle postupu rozhodnutá ještě dříve, než jsem, než jsem svého muže vůbec poznala, ještě v době, kdy jsem příjmení svých partnerů fakt neobdivovala.

      Vymazat
    2. Dík za odpověď.

      Vymazat
  2. dekuji moc za report Oli, aspon to muzeme videt i my mimoprazsti :)
    a znimila jsem te na svem blogu jako inspiraci ke svemu poslednimu clanku, v tom nejlepsim slova smyslu ,)

    OdpovědětVymazat