Meze

19:46

Hlásáme svobodu, rovnost a bratrství. Nechť si každý nosí co je mu libo, co je mu pohodlné. Ale přiznejme si, že občas i ti nejtolerantnější skřípou zubama nad některými trendovými variacemi.

Existují nějaké estetické meze? Do jakého obvodu stehen je ještě "divácky příjemné" nosit legíny? Jaká je "ideální" výška ženy ve vztahu k vysokým podpatkům? Má věk vztah k dvojdílným plavkám?

Nejsme všichni ze stejné formy, máme různé typy postav, různé tvary, barvy, výšky a váhy. Logicky tedy nemůžeme čekat, že všem bude slušet totéž. Zejména "speciální prvky" můžou vykonat medvědí službu. (Uvedu příklad na chlapech, to snad nokoho neurazí. Takové hiphoperské rifle s výrazně sníženým sedem vypadají jinak na vysokém sportovci než na malém pivaři). Je krásné, že se dneska nad tím, co komu sluší a nesluší, pozastavují už jenom důchodci a takový ti nechutní rýpalové, mezi které se občas řadím i já. Na druhou stranu, někdo to říct musí a bohužel, chlapi se nedívají na trendy ale na to, jak to danému jedinci "sekne".
(proto často vyhrává prvoplánová kombinace minisukně-výstřih)

Když se zamyslím nad tím, kde bych mohla potenciální hranice hledat, napadá mě jich pár hned v mém nejbližším okolí.

V mém případě začínám vážně uvažovat nad podpatky. Ono je to krásné, vznášet se na jehlách a na pár centimetrů vysoké platformě...otázka zní, co na to lidi? Jak se asi cítí člověk, na kterého mluvím z výšky 188cm? (176 + 12) Nejsou tyhle krásné botičky určeny spíše pro slečny nižšího vzrůstu? (Zrovna dneska jsem jednu potkala. Ty botky jí přidávaly alespoň 15 čísel. Ale že to byla normální, spíše menší ženská, ten metr osmdesát jí slušel)

Další botová variace se týká mojí sestry. Bohužel, bohudík, má "masivní" podvozek a i když je velmi štíhlá, v nevhodném obutí (a ošacení) vypadají její nohy jako dva sloupy. Kotníky prostě nejsou tak patrné, jak by měly v ideálním případě mít (mimochodem, i Barbie měla "tlusté kotníky"). Za ty roky ví, že by na ně neměla upozorňovat a botám s pásky kolem kotníku nebo končícím těsně nad se vyhýbá. Pokud si do lodiček nevezme ponožky nebo nízké "polobotky-důchodky", jak je to momentálně lookbookovsky in, ničeho si nevšimnete.

Stylisté říkají, že legíny jsou pro každého. Pokud máte fantazii a trochu rozumu, můžete je nosit i když máte obezitu druhého stupně. Pokud vám ale nadbývá sebevědomí a zedeček ničím neschováváte, nepomůže vám ani postava modelky. Přes ideálně úzké legíny je vidět i celulitida na stehnech majitelky. (i kdyby tam bez legím skoro žádná nebyla)(jo, ta paní si říká "známá česká stylistka" a cestuje po světě...)

Co se týče dvojdílných plavek...moje babička je štíhlá, táhne jí na 70, bříško má jak pekáč buchet. To ale neznamená, že ho ukazuje. V určitém věku který se liší člověk od člověka kůže na břiše povolí. Svaly zůstanou a tuk se neobjeví, ale stárnutí je stárnutí, zvláště "po dětech".

...

Tak jsem řekla já...a teď je řada na vás. Máte nějaký trend který "diskriminuje" určitou skupinu obyvatel? Nebo jsem něco napsala špatně? Každý názor je vítán.

You Might Also Like

4 komentářů

  1. já plně chápu jak to myslíš... problém je v tom že tahle "mez" je děsně subjektivní věc - každý ji vidí někde jinde a navíc je i jinde ve vztahu k jinému člověku nebo k sobě samému... takže malý pivař si připadá že mu ty kalhoty fakt seděj, jeho slečna si myslí že mu dělaj pěknej zadek a ty jsi z toho znechucená...a nejde říct kdo má pravdu!
    jinak to být nemůže přece jenom móda a umění všeobecně je totálně subjektivní věc a nelze říct - tohle ne! - protože pro někoho to vždycky bude ano ano ano!
    a mě se to takhle líbí... ačkoliv nad tim ppivařem si taky odfrknu...

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc za názor. S tou subjektivitou máš jednoznačně pravdu.

    OdpovědětVymazat
  3. S dovolenim, tento prispevek me zaujal. Souhlasim s mirou subjektivity pri urcovani toho co je a co neni vkusne. Nicmene, prijde mi velice obdivuhodne, ze par lidi u nas se preci jen odvazi nosit neco jineho nez botasky, dziny a tricko. Zaroven se tim vsak vystavuju vyse zminenemu riziku, ze to proste "obcas nevychytaji" Ale radeji se ve meste podivam na slecnu/pana, kteri zaexperimentovali a zrovna to nevyslo, nez na stado sedych chodcu.
    Ad vek: Cim je clovek starsi, tim je, dle meho, tezsi byt stylovy a udrzet si smrnc. Bohuzel zey vyssiho veku si casteji rikai, ze neni treba se oblikat nijak rafinovane, stejne mam uz vsechno za sebou... je to skoda.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc mě tvůj článek zaujal...a musím říci, že s tebou velmi souhlasím. Za těch pár měsíců, co na fashion - blozích "ujíždím", jsem pochopila jednu zajímavou věc. Že se ráda dívám, co na sebe oblékají druzí, ocením, když to někomu sluší,ale zároveň často vnímám, co všechno na sebe lidi navěsí, bez ohledu na fakt, že na to nemají proporce,že jim to nesedí...Jenže mi také došlo, že jsem asi opravdu hodně přísná a perfekcionistka - malým a tlustým se v tomhle případě prostě měří jiným metrem než vysokým a štíhlým ...a že se já sama limituji při hodnocení sebe a logicky i při hodnocení těch druhých. Protože když jsem přesvědčená o tom, že moje nohy nejsou ideální, a že to,co z nich mohu hrdě ukázat je kotník a maximálně lýtková část/ v žádném případě kolena, nebo stehna !!! :o)/, tak pak se na slečnu s tlustýma, krátkýma sloupama v minisukni dívám s rozporuplnými pocity...a kladu si otázku - ona se nevidí? Proč to ukazuje ? Ale kdybych s ní mohla mluvit, třeba by mi řekla, že ta sukně je tu přece pro ní, ne ona pro sukni a ona si jí chce užít a nevidí důvod, proč ty své nožky skrývat...tak nevím.Ve finále asi vždycky vyhraje nějaký vnitřní pocit...a ten také rozhoduje, jestli se člověk dopracuje k tomu,že má styl...

    OdpovědětVymazat