Volání po toleranci...?

20:55

Už to tady zase obíhá nějakou dobu...

Že prý národu českomu chybí tolerance.

Tolerance není nikdy nazbyt. Leč...není občas od věci podívat se do zrcadla, poslechnout si vlastní výroky a srovnat si vlastní myšlenky.

Poctivě jsem pročetla celou diskusi pod slavným "bloggerským článkem" na ONAdnes. Vzhledem k tomu, že tam se nikdo nemusí omezovat na příkré soudy, předpokládala jsem texty plné šťavnatých nadávek. Kupodivu, příspěvků které by byly zásadně proti "bloggerské elitě" jsem zase tolik nenašla. Lidé až tak intolerantní nejsou.

Říká se, že každý si zaslouží tolik tolerance, kolik jí sám má.

Tak teď nevím, jestli si zasloužím vůbec nějakou. V některých věcech jsem hodně tvrdá a netolerantní.

Netoleruju násilí, agresivitu...
Vadí mi hluk a "bordel", lenost, vypočítavost,"vychcanost".

Z oblasti stylu?
Vadí mi odrosty barvy na vlasech, zničené konečky, mega gelové nehty a lak na nehtech který není ve 100% stavu.
Vadí mi koženkové kabelky, emo styl, tlustí lidé, vychrtlí lidé, Rusové, Češi...
Komunisti, Náckové, pravičáci i oranžoví.
Důchodci páchnocí po cibuli, "fashionistas" v botech z Deichmanna, malí psi...

Nezasloužím si tedy toleranci?

A tak, nezbylo mi, než zamést si před vlastním prahem, symbolicky "postavit číro" a lehce pod parou říct sama sobě, že všichni jsme jenom lidi.

Alkoholici i abstinenti, punkáči i diskáči, hiphopeři i metalisti, náckové i dredaři, studenti i dělníci, důchodci i mládež, homo i asexuálové.
Po horkém dni páchneme všichni stejně, teče z nás stejná krev a když nám něco nesedne, výsledky jsou taky podobné. Když jsme se narodili, byli jsme všichni stejně pokrčení a ulepení.

Jediné co nás odlišuje jsou naše myšlenky, ideály a pocity. To, čím jsem si během života prošli.
Můžu odsoudit někoho jenom proto, že jeho rodiče rádi lyžují? Že ho v dětství pokousal pes? Že viděl, kterak se opilec pokouší zabít druhého?

Je to blbost.

Tak proč mi vadí ti, kteří šílenou rychlostí sviští po sjezdovkách? Proč nechápu lidi, kteří se panicky bojí psů nebo zapřisáhlé abstinenty?
Odmítám jakoukoli rasově orientovanou filosofii. Ale ještě nikdy se mě nikdo nepokusil přepadnout a kdyby se to stalo, třeba bych pak po "ghetech" chodila jen ozbrojená, jako mnoho mých známých.

Tolerance je o pochopení...o překonání předsudků a nevytváření dalších. Znám dva gaye, jeden je super, druhý je "žůžovoučkej imbecílek". Nemůžu říct, že všichni jsou takoví nebo takoví, každý je jiný.

I s oblékáním to tak je.
Dokážeme pochopit člověka, který potřebuje aby mu nohy větraly a zároveň aby mu nebyla zima a tak si ty ponožky do sandálů prostě vezme?
Dokážeme pochopit holku, která nosí jenom značkové věci a utrácí za ně všechny své finance?

Ano? Ne? Pokud ne, jak můžeme chtít, aby ostatní chápali naše vlastní výstřednosti?

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Muj nazor na clanek o bloggerkach na Onaidnes.cz

    Je zde "chicvlna" kdy se holky ktere na me koukaly rped 2roky v metru jako na blazna kdyz jsem sla s rudou pusou, vyhledavaji nejrudejsi rtenky, delaji, ze poslouchani francouzskych sansonu je jejich hoby a mikiny roxy vymenily za vojenska saka. Tohle me vytaci. Vsichni jsou ZASE uniforme stejni !!

    Jinak clanek Tvuj je moc pekny, ovsem je to tema o kterem se da diskutovat hodiny, dny, tydny ci mesice a stejne se nic nevyresi .. :-) preji krasny den

    OdpovědětVymazat
  2. Jeste k te toleranci...si dovolim /tajne/ citovat sveho kamarada ktery se clanku velmi smal.

    "v americe už vychází i fešn magazín zaměřenej na travesti a transsex módu a u nás se bojuje za avantgardu z řetězců palládia"

    OdpovědětVymazat
  3. zase pěknej úder...souhlasim s tebou...
    a s Nadiou taky - přesně!

    OdpovědětVymazat
  4. ono podle me jedna vec je, kdyz ti neco na nekom vadi/nelibi se ti a druha, kdyz to tomu cloveku davas nejak netaktne najevo...to je pak podle me netolerance. obcas taky nestacim jen zirat (treba i na nekterych blozich), ale proste svy poznamky spolknu. k cemu bych se ale jiste nesnizila je psat anonymne nekomu hnusne komentare, coz tu nekteri delaji(a mluvim o tech, kteri zde ucet maji. ted to neni vubec mysleno jako narazka na tebe, to ne!). to je podle me netolerance a jeste zbabelost. hnus!

    jeste bych chtela reagovat na komentar co napsala nadia: nevim co by bylo spatneho na tom, ze clovek behem dvou let zmeni styl. podle me styl menime casem kazdy, obzvlast v nizkem veku, kdy clovek v podstate hleda sam sebe...mam takovy pocit, ze na nejakem blogu jsi take mela piercing a kostkatou kosili, ale to se zrejme nepocita.

    OdpovědětVymazat
  5. Promiň, Nadio, nevím, jak být slušně útočná, leč pokusím se o to. Pročetla jsem si Tvůj blog, navíc komentuješ všude, kde se dá... a nikde za sebou nenecháš špetku pochvaly. Pouze kritiku. Kritika může být i pozitivní, ale pro tu ty místo ve svém hodnocení defacto nemáš. Ty nenosíš nic, co by bylo tak inovativní a odlišné. Nemám pocit, že zrovna Tebe by měl někdo potřebu kopírovat. Pořád se stavíš do role jakéhosi solitéra, který ví, co je správné, co a jak se má nosit a máš patent na rozum. Nicméně nemáš. Máš možná styl, ale do něho se započítává i to, jak se člověk chová, a ty se chováš jako namyšlená koza. pardon. terka (s.vega@seznam.cz; aby se neřeklo, že jsem anonymní)

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní - ze tento koment bych ti normálně dala pusu!

    OdpovědětVymazat
  7. v podstatě objevím-li kdykoliv nějaký zajímavý blog, obsahuje Nadiin negativní komentář. to děvče mi připadá dost frustrované, nevím, je mi to jedno, ale myslím si, že má nějaký mindrák, který si léčí tak, že negativně hodnotí a dává na odiv sebe. věřím, že to léčí ego. ale možná jen tak povrchně. být takhle negativní, tak to tady radši zabalím:) terka

    OdpovědětVymazat
  8. Každý je jiný. Jeden nesnáší to, co druhý zase úplně miluje a naopak. Tolerance je podle mě o ignorování podobných věcí. Když vim, že někdo nesnáší hlodavce, tak mu nebudu cpát pod nos svého nového křečka. Na oplátku zase ale očekávám, aby mi dotyčný pod nos necpal svého nového hada, protože já hady nesnášim.
    Pokud mi něco vyloženě vadí, tak jsou to lidi, co ostatním do všeho kecají, všechno vědí nejlíp a absolutně si neuvědomují, že by si nejdřív měli zamést na vlastním dvorku a pak teprve do všeho kecat ostatním. Jednoduše - Když někomu kritizuju nový účes, měla bych se nejdřív podívat do zrcadla na svoje vlasy, jestli se tam nááhodou nevyskytují roztřepené konečky a odrosty jako prase.

    OdpovědětVymazat
  9. Poslušně hlásím že 20 cm konečků už je dávno v koši :-D

    OdpovědětVymazat