Janička Pusinka právě obědvá vepřo knedlo a těší se na dezert...

11:45

Facebook.
Jeho miliony uživatelů, statusy, stavy, kvízy, hry, skupiny...

Na Facebooku jsem od listopadu 2008. Tehdy ještě poměrně neprofláknutá stránka, pomalu se rozšiřující mezi studenty, extrémní novinka v tom, že uživatel musí zadat pravé jméno...
Neholduju technickým novinkám. Ale jiná možnost, jak vidět fotky z oslavy kamarádových narozenin nebyla a tak jsme se s milým oba zaregistrovali, nastavili si stav jako zadaný s ..., vyhledali fotky a přátele...
Pak se mi pomocí "pozvánek" podařilo zorganizovat silvestra, každého ze zúčastněných označit...a pak se to zvrtlo.

Začlo to kvízy. Každý den mi chodily desítky pozvánek typu "Jak moc znáš Michalku Jahůdku XD" a podobně. Vzala jsem to jako výzvu, vytvořila kvíz který v konečném důsledku vyplnili asi 4 lidi a pak jsem začala všechno neúprosně mazat. Dalším podobným tahákem byly pozvánky do skupin "miluju plyšové pejsky", označování na fotkách "lidischky co myluju" a posílání dárků z Caféville, Vampirewars, srdíček, lízátek...
V nejposledný době pak aplikace "Stalker, zjisti kdo prohlíží tvůj profil" a PF pomocí označování. Nepočítám zkupiny "Když se přidá 100 000 lidí, vypiju vodku na ex" které se po čase přejmenují.

Každému dalšímu článku na téma "jak se nechali uživatelé facebooku zase napálit" se už směju...A když si čtu, že člověk může mít nanejvýš 150 přátel které zná...mám 300 přátel, a to nemám přidané všechny lidi, se kterýma se znám osobně. Mám přidané jenom ty, se kterými chci občas mluvit.

Ano, nalákalo mě to. Občas hraju Farmville, občas změním status. Ale po tom, co se mi snažili vnutit nastavení, kde moje fotky může vidět každý, moje údaje může vidět každý...přestala jsem označovat lidi na fotkách, vymazala jsem svou adresu, zrušila zobrazování toho, že jsem zadaná a s kým.

Najdnou si začínám vážit svého soukromí, hlídám si, koho si přidávám do přátel. A nechápu všechny ty děti, kterým ještě není 1á a status mění každých 10minut, fotí se v nejrůznějších pózách, jsou v mnoha skupinách a nepřijde jim to divné.

Já se prostě bojím.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Já ti rozumím...Na těchto stránkách ála Facebook člověk ukazuje své soukromí, ovšem je to taky na tom, kolik toho kdo chce ukázat...Já nepovažuji FCBK za něco strašného - používám ho jako komunikační spoj (rodina v zahraničí, kamarádi,...). A ty různé kvízy,kraviny, atd. mi jsou šumec...:D

    Ale dobrý článěk tohleto:) Nutí mě to přemýšlet nad tím, že člověk, ač se snaží bránit svou anonymitu, nakonec ukazuje "celému světu" svůj každičký pohyb, názor, ...

    OdpovědětVymazat