Daul Kim

17:43

Ta zpráva obletěla svět. Známá modelka korejského původu je mrtvá.
Sama si vzala život.

Asi by to nebylo nic podivného, módní průmysl se ani na chvíli nezastavil a její místo bude rychle zaplněno. Pořád se ale ptám: Proč? A odpověď nacházím sama v sobě.

Byla krásná, exotická, originální, nadaná.
Během tří let se dostala na vrchol. Měla samostatnou výstavu svých obrazů, natáčela umělecká videa ze světa kolem sebe. Měla přátele, rodinu, peníze.
Četla Kunderu, vlasy si odbarvovala na blond a sbírala vidličky.
A pak to vzdala.
Pro mnoho lidí nepochopitelné. Měla všechno o čem ostatní jen sní. Byla šťastná ... nebo ne?

Každý boj, i ten vítězný, následuje únava. A člověk čeká. Čeká co bude, čeká na štěstí, na ten mlhavý okamžik, vnitřní pocit a klid. A všichni kolem jsou šťastní, radují se s nového, z něčeho co si koupí, z něčeho co zažijí. A on se jenom usměje, a ta radost ostaních jako by klouzala po jeho povrchu, nezaryje se dovnitř, není tam. Necítí to, co by asi měl cítit, snaží se ze všech sil aby byl jako jiní. Ale každé očekávání je vystřídáno zklamáním. Ranní probuzení vedle blízké osoby nepřinese žádnou blízkost, jenom pocit chladného povlečení, tmu. Vědomí, že by přece měl něco cítit, že by měl být šťastný, stud přiznat to prázdno. Okolí to nechápe, nevidí mučenou duši, nevidí pochyby, strach, únavu. Nezbývá než být s tím sám, sám v zoufalství.
A pak přiletí můry, zasednou všechny cesty ke světlu a nezbyde nic než dále poslat jen duši.

Jak moc to znám. Jen děkuju všemu co dýchá a teče, že vím, kam utéct sama před sebou. Kam se schovat když nemám žádný cit. Když se ztrácím tomu, čemu jsem byla stvořena.

Byla o pár měsíců mladší než já.
Odpočívej v pokoji Kim. Ať tvoje duše najde klid, po kterém tolik toužila.

You Might Also Like

6 komentářů

  1. No, ahoj Durduin, vůbec jsem nepochopila tvůj komentář, navzdory tomu, že je mi tvůj styl sympatický, přijde mi, že reaguješ na něco úplně jiného? Proč bych se měla s někým hádat? A proč mluvíš o přehlídkách? Betonování?:D

    OdpovědětVymazat
  2. Juj toto...to byl spíše komentář k Nadie se kterou se pořád tak nějak hádáme :-D
    Spíše mi jde o to s těma holkama s nosem nahoru. V Praze žiju teprve rok a půl a mám pocit, že tady s nosem nahoru chodí všichni. Tedy, vážím si Vás, které se v tom všem orientujete a zůstáváte skromné.
    Já se vždycky kde jo možnost pohádám s Nadiou...asi protože už jsem oproti Vám takový trochu důchodce a výrazně se neschodneme v "žít módou". Já si neumím najít práci, a vzdát se všech koníčků a povinností které s módou nesouvisí a to je mi občas vyčítáno.
    No ale slubuju že se budu snažit asimilovat a nedělat ostudu :-D

    Jsem moc ráda že píšete. Je super vědět, že budoucnost bude lepší než současnost a že za 10,15 let třeba vyjde i český Vogue v jehož redakci budete sedět. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Aha,tak konečně jsem to trochu pochopila. Nevím,v čem se orientuji v čem ne...každopádně o tobě jsem slyšela od Nikoly Žbirkové,je to moje skvělá kamarádka.) Modě bych se chtěla věnovat...jen nevím jak..kudy se vydat..jestli se snažit tady nebo venku..kolik ti vůbec je? Já jsem teprv osmnáctiletá a už bych možná měla vědět co chci,ale nevím...zda má cenu se vůbec snažit...přijde mi, že i věci co napíšu na pitomý blog žádná z mých čtenářek někdy nepochopí,asi mám jiný pohled na věc...na druhou stranu,překvapuje mně,třeba návštěvnost mého blogu..nevím,jestli ho mám vést dál,co od toho čekat...jinde jsou blogy už fenonémem,ale pochybuji,že u nás by se mnou dělali rozhovory a zvali mne na přehlídky... bohužel.)

    OdpovědětVymazat
  4. Na české přehlídky bys ani nechtěla být zvána..byla jsem u toho, když současné "hvězdy" začínaly a všechny ty Liběny Rochové a spol jsou jenom vyhnané na penězích. Je mi 20,5 , chvíli jsem modelkovala...ale to víš, jako každá holky jsem chtěla být učitelkou, baletkou a módní návrhářkou.
    To že v 18 nevíš co chceš dělat je v pohodě. Já to nevím doteď, druhým rokem na VŠE.
    Jak říkal známý psycholog v sobotní MF Dnes, třetina národa jsou pitomci. A pokud máš čtenáře a tyhle "pitomce" dokážeš ovlivnit, jenom dobře. Když pojedeš do Paříže, v centru najdeš dámy, intelektuálky, krásky..ale na předměstích francouzské "pitomce" kteří jsou na tom se stylem taky na štíru. Díky Tobě a tvojí snaze se ale může i u nás vyvinout dobře oblékaná střední a vyšší intelektuální vrstva.
    Tím že jsme svoje první kroky dělali ve svobodné zemi, jsme první generace která dokáže změnit to staré. Nesmíme se ale přestat snažit. Ona Coco Chanel ta taky neměla snadné :-)
    Určitě piš, piš o módě - protože ti to jde hezky :-)
    JInak...jestli chceš přehlídku, můžu tě na jednu pozvat..cice asi ne "front row" ale 7.12 jednu chodím. Kdyby ses chtěla podívat na "haute couture" ve slezském podání, ráda tě propašuju :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Je fakt, že když jsem byla třeba na přehlídce Tatiany Kovaříkové, bylo to něco příšerného.Ale třeba Rochové bych se zastala, její práci obdivuji a tak trochu jí znám.Neměla to jednoduché. To s tou přehlídkou je milé, co to je zač? A díky za tu pochvalu, neříkám,že tě nějak znám,ale těší mě to velice! Hrozně ráda bych tě vyzpovídala,co přesně děláš,studuješ,jaké kurzy a tak... Promiň,jestli jsem otravná, jen jsem ráda, že jsem konečně našla někoho zajímavého,rozumného...

    OdpovědětVymazat
  6. Přehlídka se koná 7.12 v Betlémské kapli, ku příležitosti mistrovství ČR v bikram-józe.
    Autorkou je paní Anna Šenková. Nejedná se moc o módu, spíše o umění. Její tvorba jsou hlavně hedvábné šaty a róby.
    Ona je stejně stará jako jiné české návrhářky...jen tehdy, před těmi deseti lety, kdy byly všechny na stejné startovní čáře, neodešla do Prahy a nevrazila do toho balík peněz.

    OdpovědětVymazat